Akutt tannlege i Bergen

Akutt tannlege i Bergen – Øyeblikkelig hjelp. Vi holder åpent 7 dager i uken slik at vi raskt kan hjelpe med smertelindring og andre tannplager.

Kontakt oss i helgene

Behovet for akutt tannlege holder seg ikke til ukedagene, så vi holder åpent i Bergen 7 dager i uken, slik at vi kan gi pasientene våre hjelpen de trenger, når de trenger det.

Smerter i munnen skal tas på alvor fordi de sjeldent går over av seg selv. Denne typen smerter virker også hemmende og kan i alvorlige tilfeller direkte redusere livskvaliteten.  Hvordan du skal behandles vil variere i henhold til hvilke plager du har. I de fleste tilfeller vil fokuset være å fjerne smertene slik at behandling kan gjennomføres på et senere tidspunkt.

Kjente problemer som kan oppstå er:

Smerter i kjeve og munn grunnet visdomstann

Hull i tann som gir smerter

En ulykke som har ført til akutte skader

En vanlig årsak til behov for akutt behandling er at man slår av en bit av en tann eller fylling. Dette skjer gjerne i forbindelse med trening, eller at man bare er uheldig og ramler. Uansett årsak tilbyr vi akutt tannlege i Bergen til alle som har behov for hjelp. Vi har høy kompetanse og lang erfaring med akutt hjelp, så du kan være trygg på at du får hjelpen du trenger.

Vi tar vare på pasientene våre

Vi vet at mange synes det er svært ubehagelig å gå til tannlegen. For noen kan det være så ille at de ikke drar til behandling selv om de virkelig trenger det. Problemet er at det aller meste som som går galt i munnen ikke går over av seg selv, men krever behandling.

Vi tar frykten din på alvor, og har spesialisert oss på å hjelpe dem som i utgangspunktet synes det er krevende å skulle gå til tannlegen. Ved å informere mye i forkant og ved å la pasienten ha full kontroll hele tiden, hjelper vi med å komme over frykten. Dersom du trenger tannbehandling vil vi oppfordre deg til å ta kontakt, selv om du har tannlegeskrekk. Sammen finner vi en vei forbi frykten.

Oral kirurgi

Vi tilbyr også oral kirurgi i munnhulen, kjevene og tilgrensende deler av ansiktet. Du trenger kanskje fjerning av visdomstenner, operasjon av rotbetennelser, implantatbehandling, behandling av kjeveledslidelser eller liknende tannbehandling. Det tar vi oss av.

Vi har høy kompetanse og lang erfaring og en av våre tannleger tar nå doktorgrad på kjeveledslidelser ved UiB, slik at vi skal være helt fremst på dette.

Ta kontakt med oss!

Ta kontakt med oss dersom du skulle trenge en akutt tannlege i Bergen.