Tannlegevakt i Bergen

Vi vet at problemer med tannhelse kan være like akutte som andre helseskader. Derfor har vi åpen Tannlegevakt i Bergen syv dager i uken, slik at du skal kunne få profesjonell hjelp – så fort som mulig.

Akutt behandling

Dersom du plutselig skulle plages med store smerter i munnen bør dette behandles så fort som overhodet mulig. Det er flere grunner til at store smerter plutselig kan forekomme. Noen eksempler på dette kan være:

Smerter grunnet visdomstann

Dypt/stort hull i en tann

Skader på tenner ved for eksempel en ulykke

Brukket av deler av en tann

Smerter i/rundt/fra tannkjøttet

Alle disse nevnt over kan gi sterke smerter, derfor vil en akutt behandling i stor grad handle om å fjerne smerter. I flere tilfeller krever problemet en mer omfattende behandling, som man vil ta i ettertid. Vi har lang erfaring med akutt tannlegetjeneste og svært høy kompetanse på å håndtere slike problemer.

Vi gir deg behandling når du trenger det

Hos tannlegene våre er det gjennomgående viktig å være til stede for pasienten. Derfor har vi også åpent i helgene. Et akutt behov for tannlege forekommer ikke nødvendigvis på en mandag, men kan like gjerne skje en søndag eller en annen helligdag.

Om uhellet skulle være ute trenger du bare å ta kontakt med oss, så skal vi finne en løsning. Dersom du har store smerter, eller andre ting som må ordnes umiddelbart vil du kunne få en akutt time hos vår tannlegevakt i Bergen.

Vi prøver så godt vi kan å være tilgjengelige for våre kunder utenom de ordinære åpningstidene som de fleste tannklinikker opererer med.

Vi er selvfølgelig ikke bare en tannlegevakt, vi er også et ordinært tannlegekontor.

Ordinær behandling hos oss

Vi er naturligvis ikke bare tilgjengelige for akutte problemer. Hos oss kan du også få de fleste andre type behandlinger som gjelder tannhelse. Noen av behandlingene vi tilbyr er:

Generelle undersøkelser

Tannkjøttsykdommer

Tannbleking

Behandling av hull

Oral kirurgi

Tannbleking

Det er flere som sliter med misfargede tenner grunnet regelmessig inntak av ulike matvarer som har ført til misfarging. Eksempler på dette kan være etter å ha drukket mye kaffe eller vin. Eller bruk av røyk.

Misfargede tenner kan påvirke selvfølelsen og være sjenerende. For mange er det å få hvite tenner noe som gjør at de igjen er komfortabel med å smile.

Vi utfører tannbleking på en skånsom og sikker måte. Det finnes mange «gjør det selv»-løsninger som kan bestilles på internett, men dette anbefales ikke. Selv om det finnes noen brukbare løsninger, finnes det også mange typer som er direkte farlige for tennene. Husk at du skal ha tennene dine hele livet, så det er lurt å behandle dem med omsorg.

Oral kirurgi

Oral kirurgi er kirurgi i munnhulen, kjevene og tilgrensende deler av ansiktet. Eksempler på dette kan være ved fjerning av visdomstenner, operasjon av rotbetennelser, implantatbehandling og behandling av kjeveledslidelser.

Vi har høy kompetanse og lang erfaring slik at vi kan gi deg god hjelp. En av våre tannleger tar doktorgrad på kjeveledslidelser ved UiB, og en annen har vært instruktørtannlege ved institutt for klinisk odontologi i Bergen.

Ønsker du å få time til akutt behandling, eller kanskje du ønsker å bestille tannblekning? Ta kontakt med oss i dag, så finner vi en tid som passer. Vi er din tannlegevakt i Bergen.